Семінарське заняття № 1 (2год), ЗМ1,Т4
Тема: Галицько-Волинське князівство.
Мета: охарактеризувати політичний та економічний розвиток Галицько-Волинського князівства, правління династій галицьких Ростиславичів та Романовичів, розвивати вміння оцінювати події та діяльність людей в історичному процесі з позиції загальнолюдських цінностей, виховувати у студентів поваги до історичного минулого своєї держави.
Тип заняття: засвоєння нового матеріалу.
Міжпредметні зв’язки: всесвітня історія, географія.
Доповіді студентів на теми: «Правління Ярослава Осмосмисла», «Значення Галицько-Волинського князівства».
Обладнання: підручники, атлас.
Питання до семінарського заняття.
- Політичний, соціальний та економічний розвиток в ХІІ – першій половині ХІV ст..
- Правління династії галицьких Ростиславичів.
- Ярослав Осмосмисл.
- Правління династії Галицько-волинських Романовичів. (Данило Галицький).
- Боротьба з монголо-татарами.
- Занепад Галицько-Волинського князівства.
Використана література.
1.Бойко О.Д. Історія України. – К.: Академія, 2014
2.Корміч Л.І. Історія України – К.: Алерта, 2010
3.Смолій В.А. Історія України, К.; 2010.
4.Світлична В.В. Історія України, К.: Каравела, 2015р, - 384с.
Семінарське заняття № 2 (2год),ЗМ1,Т7
Тема: Соціально-економічний та політичний розвиток України в другій половині XVII – XVIII століття.
Мета: охарактеризувати процес зародження буржуазних відносин в Україні, поділ України на Лівобережну та Правобережну, ознайомити з діяльністю видатних гетьманів Запорізької Січі, розвивати вміння оцінювати події та діяльність людей в історичному процесі, робити висновки на основі історичних фактів , виховувати у студентів поваги до історичного минулого своєї держави.
Тип заняття: застосування вмінь та навичок
Міжпредметні зв’язки: всесвітня історія, географія.
Обладнання: підручники, атлас.
Питання до семінарського заняття.
- Зародження буржуазних відносин в Україні (фільваркове господарство, мануфактурне виробництво).
- Поділ України на Лівобережну та Правобережну (П.Дорошенко, І.Самойлович).
- І.Мазепа – видатний політичний діяч.
- П.Орлик. Конституція П. Орлика.
- Діяльність Малоросійської колегії. Гетьманський Уряд.
- К.Розумовський. Ліквідація Запорізької Січі.
Використана література.
1.Бойко О.Д. Історія України. – К.: Академія, 2014
2.Корміч Л.І. Історія України – К.: Алерта, 2010
3.Смолій В.А. Історія України, К.; 2010.
4.Світлична В.В. Історія України, К.: Каравела, 2015р, - 384с.
Семінарське заняття № 3 (2год) ЗМ1,Т11
Тема: Україна в роки першої світової війни.
Мета: навчити виділяти головні причини війни, охарактеризувати основні воєнні дії на території України, розкрити діяльність організацій що боролися за визволення України, розвивати вміння працювати з літературою, вміти самостійно добувати історичну інформацію за темою, виховувати у студентів поваги до історичного минулого своєї держави.
Тип заняття: засвоєння нового матеріалу.
Міжпредметні зв’язки: всесвітня історія, географія.
Доповіді студентів на теми: «Українські Січові Стрільці».
Обладнання: підручники, атлас, історична карта, документальний матеріал.
Питання до семінарського заняття.
- Причини та початок війни. Україна в планах Росії, Німеччини та Австро-Угорщини.
- Політика Росії та Австро-Угорщини на західноукраїнських землях під час воєнних дій.
- Наростання національно-визвольної боротьби в Україні.
- Спілка визволення України. Українські січові стрільці.
- Визрівання передумов української революції.
Використана література.
1.Бойко О.Д. Історія України. – К.: Академія, 2013.
2.Крипякевич І. Історія України. – Львів, 2010.
3.Корміч Л.І., Історія України. – К.:Алерта, 2010.
4.Смолій В.А. Історія України, К.; 2012.
Семінарське заняття № 4 (2год),ЗМ1,Т12
Тема: Українське національно-демократичне відродження 1917-1920 років.
Мета: охарактеризувати гетьманський переворот та процес усунення ЦР від влади, розкрити сутність більшовицької політики в Україні, розвивати вміння оцінювати події та діяльність людей в історичному процесі, робити висновки на основі історичних фактів , виховувати у студентів поваги до історичного минулого своєї держави.
Тип заняття: формування практичних умінь та навичок.
Міжпредметні зв’язки: всесвітня історія, географія.
Доповіді студентів на теми:
Обладнання: підручники, атлас, витяги з історичних документів.
Питання до семінарського заняття.
- Встановлення влади гетьмана Скоропадського.
- Внутрішня та зовнішня політика гетьманського уряду.
- Падіння влади Скоропадського.
- Встановлення влади Директорії.
- Проголошення ЗУНР. Злука ЗУНР та УНР.
- Більшовицька агресія проти УНР. Перша конституція УРСР.
- Відновлення більшовицького режиму, всеукревком.
Використана література.
1.Бойко О.Д. Історія України. – К.: Академія, 2014
2.Корміч Л.І. Історія України – К.: Алерта, 2010
3.Смолій В.А. Історія України, К.; 2010.
4.Світлична В.В. Історія України, К.: Каравела, 2015р, - 384с.
Семінарське заняття № 5 (2год),ЗМ2,Т2
Тема: УРСР в умовах радянської модернізації (1928-1939рр))
Мета: ознайомити студентів з поняттям індустріалізація, колективізація, п’ятирічка, голодомор, розкуркулення, формувати розуміння політичної обстановки, що склалася в Україні в 20-30 роках ХХ століття;
формувати у студентів уміння давати історичну оцінку подіям та їх учасникам;
виховувати повагу до вітчизняної історії.
Тип заняття: узагальнення
Міжпредметні зв’язки: всесвітня історія, географія.
Доповіді студентів на теми: Індустріалізація на території України.
Обладнання: підручники, атлас, витяги з історичних документів.
Питання до семінарського заняття.
1.Україна і зміна політичного курсу ВКП(б).
2.Початок сталінської індустріалізації України.
3.Друга і третя п’ятирічки та їх підсумки.
4.Розкуркулення селянства.
5.Зміни в соціальному складі населення.
6.Конституція УРСР 1937 року.
7.Масові репресії та їх жертви.
.Використана література.
1.Бойко О.Д. Історія України. – К.: Академія, 2014
2.Корміч Л.І. Історія України – К.: Алерта, 2010
3.Смолій В.А. Історія України, К.; 2010.
4.Світлична В.В. Історія України, К.: Каравела, 2015р, - 384с.
Семінарське заняття № 6 (2год),ЗМ2,Т3
Тема: Західноукраїнські землі в 1921-1939 роках.
Мета: навчити аналізувати політичні процеси на території Західної України в передвоєнний період, розкрити сутність діяльності політичних партій, розвивати вміння аргументовано, на основі історичних фактів відстоювати власні погляди , виховувати у студентів повагу до історичних подій, що відбувалися на території нашої держави.
Тип заняття: засвоєння нових знань, умінь і навичок
Міжпредметні зв’язки: всесвітня історія, географія.
Доповіді студентів на теми: «Комуністична партія на території Західної України та її співпраця з комуністичною партією Наддніпрянської України», «Роль митрополита А.Шептицького в політичному житті Галичини».
Обладнання: підручники, атлас, витяги з історичних документів.
Питання до семінарського заняття.
1.Західноукраїнські землі у складі Польщі.
2.Українські землі у складі Румунії.
3.Закарпаття у складі Чехословаччини.
Використана література.
1.Бойко О.Д. Історія України. – К.: Академія, 2014
2.Корміч Л.І. Історія України – К.: Алерта, 2010
3.Смолій В.А. Історія України, К.; 2010.
4.Світлична В.В. Історія України, К.: Каравела, 2015р, - 384с.
Семінарське заняття № 7 (2год), ЗМ2,Т5
Тема: Післявоєнна відбудова і розвиток України в 1945 – середині 1950-х років.
Мета: навчити студентів аналізувати політичні процеси на території України в післявоєнний період, розкрити сутність процесів перебудови, розвивати вміння оцінювати події та діяльність людей в історичному процесі, виховувати у студентів повагу до історичних подій, що відбувалися на території нашої держави.
Тип заняття: узагальнення
Міжпредметні зв’язки: всесвітня історія, географія.
Доповіді студентів на теми: «Операція «Вісла» та її сутність».
Обладнання: підручники, атлас, витяги з історичних документів.
Питання до семінарського заняття.
1.Відбудова господарства України після Другої світової війни.
2.Голод 1946-1947 рр., його причини, масштаби і наслідки.
3.Радянізація західних областей України.
4.Боротьба ОУН-УПА у другій половині 1940-х – на початку 1950-х роках.
Використана література.
1.Бойко О.Д. Історія України. – К.: Академія, 2014
2.Корміч Л.І. Історія України – К.: Алерта, 2010
3.Смолій В.А. Історія України, К.; 2010.
4.Світлична В.В. Історія України, К.: Каравела, 2015р, - 384с.
Семінарське заняття № 8 (2год), ЗМ2,Т8
Тема: Розпад СРСР і відродження незалежності України.
Мета: ознайомити студентів з поняттям незалежність, суверенітет, проаналізувати реформування у сфері економіки, культури та політики, формувати у студентів уміння робити висновки; виховувати повагу до минулого нашої держави.
Тип заняття: формування практичних умінь та навичок
Міжпредметні зв’язки: всесвітня історія, географія.
Обладнання: підручники, атлас, витяги з історичних документів.
Питання до семінарського заняття.
1.Зміни у вищому партійно-державному керівництві. «Перебудова».
2.Економічна ситуація в другій половині 80-х років.
3.Чорнобильська катастрофа.
4.Державний переворот в СРСР та події в Україні.
5.Проголошення незалежності України.
Використана література.
1.Бойко О.Д. Історія України. – К.: Академія, 2013.
2.Крипякевич І. Історія України. – Львів, 2010.
3.Корміч Л.І., Історія України. – К.:Алерта, 2010.
4.Смолій В.А. Історія України, К.; 2012.